بر اساس صحبت های استاد عزیزمان در دانشگاه و کلاس کارآفرینی تصمیم گرفتیم هر کدام از بچه ها دنبال یک جنس رفته  تا بازار گردی یا پیدا کردن قیمت مناسب رو در بازار یاد بگیریم. درپی همین موضوع من به سراغ یک کنسول بازی رفته و اون رو از خیابان سعدی که به نظر خودم و اطرافیان بهترین قیمت ها رو برای لوازم الکترونیکی داره بگردم :

در این بازارگردی من به سراغ سه تا از معروف ترین فروشنده های کنسول بازی در این خیابون رفتم و قیمت اونها رو گرفتم که به شرح زیر است:

(هدف ما در بازار خرید xbox one 500gb بود)

  1. قیمت این کنسول در فروشگاه وحید واقع در خیابان سعدی ۱۴۱۰۰۰۰ تومان بود.
  2. قیمت این کنسول در فروشگاه امیرعلی واقع در خیابان سعدی ۱۳۹۵۰۰۰ تومان بود.
  3. قیمت این کنسول در فروشگاه MB واقع در خیابان سعدی ۱۴۶۰۰۰۰ تومان بود.

نتیجه اولیه که از این سفر به بازار داشتم پیدا کردن قیمت مناسب ۱۳۵۰۰ تومان در فروشگاه امیرعلی بود اما بعد از چند روز کاملا اتفاقی به نتیجه جالبی رسیدم؛

یک روز وقتی توی شرکت داشتم ایمیل هام رو چک می کردم دیدم فروشگاه دیجیکالا تخفیف مناسبی روی کنسول های بازی داره ناخودآگاه توجه منو به خودش جلب کرد و متوجه شدم تفاوت قیمت قابل توجه ای نسبت به قیمت هایی که من در طی بازارگردیم داشتم داره و تصمیم گرفتم در فروشگاه های اینترنتی هم بازار گردی کنم که نتیجه اش به قرار زیر شد:

1,510,000تومان در فروشگاه http://digistaronline.ir
1139000تومان در فروشگاه https://www.digikala.com
البته هزینه پست هم باید محاسبه بشه اما باز هم می توانیم نتیجه بگیریم اگر قصد خرید xbox داشته باشیم خرید اینترنتی از دیجیکالا بسیار به نفع ما خواهد بود.